Ako ekologicky zabaliť desiatu do školy?

by - mája 07, 2020

Rozbaľujete si desiatu v škole a jej obal vždy zahadzujete do koša po jednom použití? Je na čase tento (zlo)zvyk zmeniť. Vyskúšajte tieto náhrady.
 Každý jeden z nás pozná ten pocit radosti, keď konečne zazvoní na prestávku a môžeme sa vrhnúť na desiatu. Verte mi, ja som vždy úprimne tešila. Predsa, kto by nemal radosť z chutnej desiaty od maminy? Alebo z tej vlastnými rukami prichystanej? Nikdy mi však nenapadlo, koľko odpadu môže vytvoriť jedna školská desiata. Tento fakt som si uvedomila až neskôr, keď som sa začala zaujímať viac o ekológiu a o to, akú planétu po sebe chceme zanechať. Rozhodla som sa preto vám, ktorý ešte stále navštevujete školu, zhotoviť zoznam ekologických obalov, ktoré nie lenže dobre vyzerajú ale sú prospešné aj pre životné prostredie. 


1. Sklenená / kovová fľaša
 Ak sa pozriete okolo seba vo svojej triede, určite uvidíte na laviciach niekoľko plastových fliaš. Krutá realita je, že väčšina týchto fliaš po jednom použití skončí v odpadne. Ročne tak skončí v oceáne niekoľko miliónov plastových fliaš, ktoré znečisťujú nie len vodu ale aj obľúbené pláže. Preto je čas plastovú fľašu zameniť za sklenenú alebo kovovú. Ani by ste nepovedali ale takáto jednoduchá zmena môže pomôcť životnému prostrediu ale aj vašej peňaženke. Pretože sklenená či kovová fľaša vydrží niekoľko rokov, a tak nemusíte neustále kupovať novú. 

2. Obedár
 A teraz vážne. Kto z vás prinesie domov naspäť plastový sáčok z desiaty? Skoro nikto. Väčšina z nás si to ani neuvedomíme, a po zjedení desiaty ten sáčok putuje rovno do koša. Čo je smutné, pretože by sa dal znovu použiť aj napriek tomu, že je z plastu. Ja som preto objavila skvelú alternatívu, ktorú rozhodne nikdy nezahodím. Ide o obedár na desiatu, do ktorého môžeme svoj obložený chlebík uložiť, doma ho len umyť a použiť znovu. Na výber sú už rôzne dizajny, takže si môžete vybrať podľa svojho vkusu. 

3. Včelí vosk 
A na záver tu mám posledný tip. Ide o včelí vosk, ktorý nahradí klasický alobal, potravinársku fóliu i servítku. Veď si len spomeňte na to, že chlebík z týchto obalov naozaj nechutí čerstvo. Výhoda včelieho obalu je, že udržiava potraviny dlhšie čerstvé Tieto tri jednoduché veci môžu byť malými krokmi k lepšiemu životnému prostrediu. Môžete si ich vypýtať ako darček alebo niekomu taktiež podarovať, určite sa zídu každému školákovi. Predsa, treba aj svoje chutné desiaty baliť rozumnejšie.

You May Also Like

0 komentárov